Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
أخبار مصر

الرئيس السيسي: «نزود أسعار الكهرباء الضعف ولا نقطع الكهرباء ساعة في اليوم

 

 

ايمان محمد

 

 

الرئيس السيسي : لو عايزين الكهرباء شغالة 24 ساعة السعر هيضاعف مرة أو مرتين

 

 

 

 

أكد الرئيس عبد الفتاح السيسي ، رئيس الجمهورية، أن الدولة نفذت مشروعات تنموية كبيرة ، كما أن تكلفة رغيف الخبز تصل إلى جنيه وربع والدولة تدعمه بمبالغ كبيرة جدا.

 

 

 

 

 

وقال الرئيس السيسي خلال كلمته أثناء افتتاح عدد من المشروعات التنموية بجنوب الوادي، إن الدولة تدعم رغيف الخبز بـ130 مليار جنيه سنويا، مؤكدًا أن الدولة تعمل على تنفيذ اكبر حجم من الإنتاج في مشروعات الزراعة.

 

 

 

 

 

وتابع: «لو عايزين الكهرباء شغالة 24 ساعة، كدا سعر الكهرباء يضاعف مرة أو مرتين على السعر الحالي، ولكن فاتورة محطات الكهرباء محتاجة وقود بس بكام، طيب نزود أسعار الكهرباء الضعف أو الضعفين ولا نقطع الكهرباء ساعة في اليوم، والدولة تدعم المواطنين في ملف الكهرباء بمبالغ كبيرة».

 

 

 

 

كما أوضح الرئيس السيسي، أن الدولة تدار بالجدية، لو مش حطينا إيدينا في إيد بعض وخوفنا على البلد دي، طيب إحنا بنفتتح مشروعات جديدة وجاي تنكد علينا، لا والله أنا جاي أدردش معاكم بوضوح.

 

 

 

 

وأكمل: «الوقود اللي في السيارات، الحكومة تدعم ملف الوقود بمبالغ كبيرة، هناك ضغوط كبيرة على الموازنة بنحاول نمشي الدنيا».

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى